TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

هر سیستم مدیریتی برای مدیریت صحیح اطلاعات و فعالیت های خویش نیاز به شاخص ها و معیارهای اندازه گیری دارد که بتواند وضعیت اقدامات و مسیر حرکت خویش را بهبود دهد. در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات، فرایندهای مختلفی وجود دارند. این فرایندها توسط واحدهای مختلف در زیر مجموعه واحد نگهداری و تعمیرات همانند واحد برنامه ریزی نت ، مکانیک ، برق ، ابزاردقیق و سایر واحدهای تعمیراتی و یا توسط دیگر واحدهای مرتبط با فعالیت های واحد نت مثل واحد انبار قطعات یدکی ، خرید کالا و قطعات ، مهندسی و بهره برداری انجام می گردد. برای آنکه روند فعالیت ها با اهداف کلان و استراتژیک سازمان همراستا باشد، نیاز داریم معیارهایی را تعریف کنیم که بتوانند وضعیت اجرائیات و راستای آنها با اهداف سازمان را مشخص کند.

شاخص های کلیدی عملکرد مدیریت نگهداری و تعمیرات (Key Performance Indicators (KPIs نقش این معیارها و نمایانگرها را برای مدیریت نگهداری و تعمیرات دارند. ما با تبیین معیارهای مختلف در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات سعی برآن داریم وضعیت فرایندهای نت، قطعات یدکی، قابلیت اطمینان تجهیزات، نیروی انسانی فنی و غیره را تحت پایش ، کنترل و ارزیابی مستمر داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات ، کمبودها و نیازمندیهای ضروری و درست فعالیت های نگهداری و تعمیرات را شناسایی و برآورده سازیم.

تیم مهندسی ما در باشگاه مهندسان نت ایران TPMClub ، فایل اکسلی را برای شما آماده نموده است که می توانید به راحتی و با ورود اطلاعات مورد نیاز در جدول داده شده، روند شاخص های کلیدی عملکرد نت همچون MTBF، MTBP ، MTBM ، و همچنین روند درصد انواع تعمیرات EM ، PM و CM را مشاهده و تحلیل نمایید.

Morteza Fadaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی