TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟

وقتی برای یک تجارت کوچک خود در یک دارایی سرمایه گذاری می کنید ، می خواهید در نهایت سود حاصل شود. اما چگونه سودآوری سرمایه گذاری های خود را اندازه گیری می کنید؟ برای دیدن میزان درآمد دارایی شما می توانید از محاسبات بازگشت سرمایه ROI استفاده کنید.

بازگشت سرمایه ROI یک نسبت سودآوری است که میزان عملکرد سرمایه گذاری های شما را اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر ، ROI به شما اطلاع می دهد که آیا پولی که برای کسب و کار خود جمع می کنید به عنوان درآمد باز می گردد یا خیر.

 برای یافتن بازده سرمایه گذاری ، درآمد خالص خود را بر هزینه سرمایه گذاری خود تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر درآمد خالص شما 30،000 دلار بود و سرمایه گذاری شما 20،000 دلار هزینه داشت ، ROI شما 0.5 (50٪) است.

ROI = ( سود حاصل از سرمایه گذاری - هزینه سرمایه گذاری ) / هزینه سرمایه گذاری

 

ROI را به صورت درصد نوشته می شود و هرچه درصد بیشتر باشد ، سرمایه گذاری بهتر خواهد بود.

اولین قدم برای یافتن بازده سرمایه گذاری شما این است که هزینه های سرمایه گذاری خود را از سود سرمایه گذاری خود کم کنید. هزینه ها شامل هر هزینه ای است که شما پرداخت می کنید و مستقیماً به سرمایه گذاری وارد می شود. به عنوان مثال ، یک هزینه می تواند حمل موجودی کالا باشد. سود شما شامل هر درآمدی است که از سرمایه گذاری بدست آورده اید. برای این محاسبه پرداخت سود یا مالیات بر درآمد را کم نمی کنید.

در مرحله بعد ، تفاوت بین سود و هزینه سرمایه گذاری را بر هزینه سرمایه گذاری تقسیم کنید.

ROI نرخ بازدهی است و نشان می دهد که شرکت از منابع خود به طور کارآمد استفاده می کند یا خیر ؟

محاسبات ROI به عنوان یک مالک مشاغل کوچک می تواند به شرکت شما کمک کند. بازگشت سرمایه شما می تواند به شما در تأمین بودجه خارج کمک کند. بازگشت قوی سرمایه گذاری می تواند ریسک سرمایه گذاران را کاهش دهد.

بازگشت سرمایه شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا کار خود را به طور موثرتری انجام دهید. می توانید از فرمول استفاده کنید تا ببینید موفقیت شما در سرمایه گذاری چقدر موفق است. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما یک کمپین بازاریابی را در رادیو و روزنامه اجرا کردید. می توانید از ROI هر دو روش استفاده کنید تا ببینید که بازدهی بالاتری دارد.

هیچ فرمول استانداردی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد. این یک محاسبه انعطاف پذیر است ، به این معنی که می توانید آن را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. به عنوان مثال ، شما ممکن است علاقه مند به فروش خالص یا هزینه کالاهای فروخته شده در بازگشت باشید ، برای تعریف ROI دقیق تر، بازگشت سرمایه می تواند به شما کمک کند سرمایه گذاری هایی را که برای تجارت خود انجام می دهید مقایسه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی