TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

در حالی که انواع مختلفی از استراتژیهای نگهداری وجود دارد ، بیشتر بحث به سه روش اصلی نت واکنشی، نت پیشگیرانه و نت پیش بینانه ختم می گردد.

هرچند نت پیش بینانه، بهترین استراتژی روی کاغذ می باشد، اما این بدان معنا نیست که بهترین تناسب را با هر سازمان یا هر دارایی داشته باشد.

هر استراتژی مزایا و معایب خود را دارد ، بنابراین ما تصمیم گرفتیم یک این مقاله را ایجاد کنیم که بتوانید در کنار هم مقایسه این سه استراتژی را داشته باشید.

 

ما این استراتژی ها را به 3 بخش اصلی تقسیم می کنیم :

1- مزایا و معایب

2- نمودارهای مقایسه ای (هزینه پیاده سازی و دشواری ، ROI بالقوه ، وابستگی به CMMS ، حسگرها و آموزش)

3- نحوه انتخاب استراتژی مناسب

 

امیدواریم این مقاله، مقدماتی کاربردی در مورد این موضوع به شما ارائه دهد و به عنوان یک نقطه شروع خوب برای تصمیم گیری در مورد نوع نگهداری که می خواهید در تاسیسات خود اجرا کنید ، باشد.

نت واکنشی در مقابل نت پیشگیرانه در مقابل نت پیش بینانه

نکته ای که مردم معمولاً اشتباه می کنند این است که فکر می کنند چون نگهداری واکنشی شامل هیچ برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات فعال نمی شود، در واقع یک استراتژی اصلی در نت نیست. اما این یک تفکر اشتباه می باشد.

فقط به این دلیل که واکنش پذیر هستید ، به این معنی نیست که نمی توانید در این زمینه استراتژیک و سازمان یافته عمل نمایید.

شما همچنان می خواهید اطمینان حاصل کنید که خرابی ها در اسرع وقت برطرف می شوند تا خرابی و هزینه های مربوط به آن به حداقل برسد. این بدان معنی است که شما باید راهی برای ردیابی قطعات یدکی موجود ، انتقال سریع تغییرات در اولویت کار ، حفظ فعالیت های تعلیق در انتظار و پیگیری KPI های نگهداری و تعمیرات ضروری مانند معیارهای خرابی داشته باشید.

شرکت ها، برای اینکه بتوانند همه این کارها را انجام دهند ، حتی سازمان هایی که تمرکز خود را بر روی نگهداری و تعمیرات واکنش پذیر دارند ، به دنبال اجرای نرم افزار مدرن CMMS هستند.

برای نگاهی عمیق به CMMS ، راهنمای "سیستم CMMS چیست و چگونه کار می کند" را بررسی کنید.

همانطور که گفته شد ، نگهداری واکنشی هرگز رویکرد درستی برای حفظ دارایی های اساسی نیست. برای دارایی های مهم و اساسی، این خطر بیش از حد قابل توجه می باشد زیرا هزینه های شکست غیرمنتظره در آنها حتی می تواند سقوط شرکت را در پی داشته باشد.

بنابراین ، به عنوان یک پیشرفت طبیعی ناشی از نگهداری واکنش پذیر ، بارزترین روش برای بهبود عملکرد نگهداری شما ، اجرای یک استراتژی نگهداری پیشگیرانه است.

از آنجا که شرایط اجرایی پیچیده یا گران قیمت ندارد ، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه اغلب گزینه اصلی برای هر شغلی است که می خواهد هزینه های طولانی مدت عملیات نگهداری و تعمیرات خود را کاهش دهد و در بازار همچنان رقابتی باقی بماند.

با این حال ، با پیشرفت فناوری ، مشاغل می توانند با از بین بردن برخی از معایب نگهداری پیشگیرانه (مانند نگهداری و تعمیرات بیش از حد) ، عملیات نگهداری و تعمیرات خود را با نگهداری پیش بینانه بهینه کنند.

اما نگهداری پیش بینانه هم بدون نقص نیست. تجهیزات گران قیمت برای نظارت بر شرایط که نصب آن نیز پیچیده است و آموزشهای تخصصی که شما به طور موثر برای اجرای آن نیاز دارید، هنوز هم موانعی هستند که بسیاری از سازمانها آمادگی لازم برای رو به رو شدن با آنها را ندارند.

از کدام نوع استراتژی های نگهداری استفاده کنید

اگر عنوان فوق را با دقت بخوانید ، متوجه خواهید شد که ما در مورد اجرای چندین نوع استراتژی نگهداری صحبت خواهیم کرد ، نه اینکه فقط روی یک مورد خاص تمرکز کنیم.

تسهیلات شما دارایی های مختلفی دارد که به سطوح مختلف توجه نیاز خواهند داشت. این بدان معنی است که اغلب اجرای یک استراتژی نگهداری یکسان برای همه آنها مقرون به صرفه نیست.

یک روش عالی برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دارایی می تواند از کدام نوع نگهداری بیشترین بهره را ببرد ، انجام تجزیه و تحلیل RCM است.

معمولاً خواهید فهمید که داراییهای حیاتی شما از طریق نگهداری پیش بینی کننده قابل کنترل است ، در حالی که سایر داراییها را می توان از طریق نگهداری پیشگیرانه و در بعضی موارد واکنش پذیر حفظ کرد.

 

مانند هر تصمیم مهم تجاری ، مطالعه و تحقیق اجتناب ناپذیر است. تنها راه تصمیم گیری آگاهانه این است که:

1- نیازهای هر استراتژی را درک کنید

2- نیازهای مرکز خود را درک کنید

3- برای پیاده سازی ، یک مروری واضح بر منابع موجود خود داشته باشید

مثل همیشه ، اگر به دنبال CMMS هستید که بتواند به شما در اجرای هرگونه استراتژی نگهداری و تعمیرات کمک کند ، نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات ما می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی