TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

سوئیچ کردن از نگهداری و تعمیرات واکنشی به نگهداری پیشگیرانه می تواند موجب صرفه جویی در هزاران تا میلیون ها دلار شود ، طول عمر دارایی های مهم شما را افزایش دهد و تیم شما را از استرس و اضطراب ناشی از برخورد با خرابی غیرقابل پیش بینی و مکرر تجهیزات خلاص کند.

علی رغم مزایای اثبات شده به طور گسترده از تغییر به نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ، حدود 60٪ از سازمان ها هنوز به عنوان بخشی از استراتژی نگهداری و تعمیرات کلی خود به نگهداری و تعمیرات واکنش پذیر متکی هستند.

با داشتن نرم افزار مناسب نگهداری و رویکرد گام به گام ، احتمال اجرای موفقیت آمیز یک برنامه نگهداری پیشگیرانه بسیار زیاد است.

در این انتقال نیازی به سرمایه گذاری عظیم نیست. نرم افزاری مانند نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات ما، با هزینه اندکی پیاده سازی می گردد. همچنین می توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Sheets و تقویم Google استفاده کنید. اگرچه ، هشدار داده شود که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ، ابزارهای رایگان هزینه بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند ، زیرا آنها به اندازه یک CMMS مدرن ،کارآمد و قدرتمند نیستند.

برای اینکه به شما نشان دهیم که تغییر نگهداری و تعمیرات واکنشی به نت پیشگیرانه لازم نیست سخت ، پیچیده و گران باشد ، ما این راهنمای جامع گام به گام را طراحی کردیم که شما را در کل مراحل راهنمایی می کند.

 

اگر نمی دانید CMMS چیست ، ابتدا راهنمای "سیستم CMMS چیست و چگونه کار می کند" را بررسی کنید.

 

1- مزایای نگهداری پیشگیرانه

چرا نگهداری پیشگیرانه بهتر از نگهداری واکنشی است؟ اگر بدانید هر استراتژی چه نتیجه ای دارد ، پاسخ این سوال آسان خواهد بود.

 

نگهداری واکنشی در مقابل نگهداری پیشگیرانه

نگهداری و تعمیرات راکتیو، استراتژی مبتنی بر انجام عملیات نگهداری و تعمیرات تنها پس از خرابی است (به همین دلیل است که اغلب به آن نگهداری و تعمیرات خرابی یا نگهداری و تعمیرات از کارافتادگی می گویند). در واقع ، این روش به معنی خاموش کردن غیرمنتظره تجهیزات است که باعث کاهش طول عمر دارایی شده و بسیاری از اشکالات دیگر که به طور قابل توجهی هزینه های نگهداری و تعمیرات شما را افزایش می دهد، بوجود می آورد.

 

نگهداری پیشگیرانه کاملاً برعکس بوده و برای زنده ماندن تجهیزات به وظایف معمول نگهداری متکی است. کاهش قابل توجه نگهداری و تعمیرات واکنش پذیر با نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و جلوگیری از خرابی تجهیزات و خاموش شدن برنامه ریزی نشده امکانات را بدنبال خواهد داشت.

 

بیایید به طور خلاصه چند مزیت اصلی نگهداری پیشگیرانه را بررسی کنیم :

بهره وری از دست رفته را از بین ببرید

تجهیزات ضعیف در حداکثر عملکرد ممکن کار نمی کنند. این امر باعث افزایش مصرف انرژی ، تولید کمتر ، اتلاف زیاد و کار اضافی توسط پرسنل اصلی می شود و در نتیجه بهره وری و سود از دست می رود.

یکی از استراتژی های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه که توسط CMMS پشتیبانی می شود ، این است که با دسترسی سریع پرسنل کلیدی به اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل نگهداری پیشگیرانه (مانند مراحل گام به گام ، لیست قطعات و ابزارهای مورد نیاز ، داده های سوابق تعمیرات و سایر موارد مرتبط) بهره وری را افزایش دهد. این کار باعث می شود کارهای نگهداری و تعمیرات با دقت بیشتر و در زمان کمتری انجام شده و در نتیجه تجهیزات در اوج عملکرد خود کار کنند.

 

تعداد تعمیرات اضطراری و هزینه های اضافه کاری را کاهش دهید

خرابی تجهیزات کلیدی و مهم، یک رویداد استرس زا برای همه افراد درگیر ، از مدیر نگهداری و تعمیرات و کارکنان مختلف گرفته تا فعالیت کلی کسب و کار است.

علاوه بر این ، نرخ کار اضطراری و اضافه کاری پرسنل، هزینه های سنگینی داشه و باعث می شود تا شما علاوه بر اینکه بهره وری خود را از دست می دهید ، تأثیر منفی مستقیم بر سود شرکت شما نیز خواهد داشت.

اگر از طریق نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه به درستی از تجهیزات خود مراقبت کنید ، در این صورت میتوان گفت که دارایی شما تقریباً خراب نمی شود و در نتیجه باعث کاهش قابل توجه تعمیرات اضطراری می گردد. داشتن موارد اضطراری کمتر به طور خودکار هزینه های اضافه کاری را به حداقل می رساند زیرا تکنسین ها مجبور نیستند برای رفع خرابی تجهیزات تا دیروقت در شرکت بمانند.

 

بهبود عملیات نگهداری و افزایش عمر تجهیزات حیاتی

طبق یک طرح نگهداری پیشگیرانه ، یک دارایی می تواند امید به زندگی خود را برآورده نموده و یا حتی از آن نیز فراتر رود. تنظیم دوره ای ، تغییر روغن و تغییر فیلتر ، تعویض قطعه و سایر فعالیت های نگهداری باعث می شود تجهیزات با ظرفیت بهینه کار کنند که به نوبه خود ارزش تجهیزات را حفظ می کند.

نادیده گرفتن تعمیرات کوچک و مورد نیاز ، در نهایت باعث خرابی گسترده تجهیزات و تعمیرات طولانی تر می شود و حتی گاهی اوقات دیگر آن تجهیز قابل تعمیر نیست.

 

اینها تنها برخی از مهمترین مزایایی است که می توانید هنگام روی آوردن به رویکرد نگهداری فعال انتظار داشته باشید.

 

اکنون بیایید ببینیم برای برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی نگهداری پیشگیرانه ، چه مراحلی را و به چه ترتیبی باید برداریم.

 

2- برنامه ریزی انتقال از نگهداری راکتیو به نگهداری پیشگیرانه

انتقال از یک استراتژی نگهداری و تعمیرات واکنشی به یک نگهداری پیشگیرانه، یک تلاش مشترک واحدهای سازمان شامل کل تیم نگهداری و تعمیرات ، تیم بهره بردار و مدیریت ارشد سازمان است.

اعضای اصلی تیم این پروژه، هم مدیر نگهداری و تعمیرات و هم تکنسین های نگهداری هستند. مدیر نگهداری و تعمیرات تصویر کاملی از عملیات نگهداری و تعمیرات شما دارد ، در حالی که تکنسین ها بینش منحصر به فردی دارند که تنها با چرخاندن واقعی آچار (تجربه کاری تعمیراتی) بدست می آیند.

از مشارکت آنها از ابتدا تا انتها اطمینان حاصل کنید زیرا هر دو نقش دارای بینش های بسیار ارزشمندی هستند که به آنها امکان می دهد مشکلات فنی بالقوه را در مراحل اولیه پیگیری کنند.

 

همه را مطلع کنید

گنجاندن یک استراتژی نگهداری و تعمیرات جدید اغلب فراتر از افراد تیم نگهداری شما تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، کارمندان بخش های دیگر از روش های جدید برای گزارش مشکلات احتمالی و سوء عملکرد و همچنین عادت به خاموش کردن برنامه ریزی شده برای بازرسی های منظم و کارهای نگهداری و تعمیرات استفاده می کنند ، مدیریت عالی گزارش های جدید و دقیق تر را دریافت می کند ، و ... .

برای اطمینان از اجرای روان ، همه باید از تغییرات آینده آگاه باشند.

اگر در مورد یک مرکز بزرگ و تیم های بزرگ نگهداری صحبت می کنیم ، یک گام دیگر نیز وجود دارد که قبل از اینکه در مورد هرگونه برنامه یا عملیاتی صحبت کنید ، باید بردارید. این گام، جلب حمایت مدیریت عالی است ، زیرا انتقال می تواند به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز داشته باشد.

بهترین راه برای به دست آوردن این حمایت نشان دادن بازده بالقوه سرمایه گذاری است.

 

CMMS خود را انتخاب و سفارشی کنید

یک گام مهم برای ایجاد یک برنامه نگهداری موثر داشتن توانایی ردیابی ، مدیریت و سازماندهی داده های زیادی از منابع مختلف است.

اگرچه انجام این کار غیرممکن نیست ، اما اغلب سیستم مملو از خطاهای انسانی بوده و در ارائه داده های درست و دقیق بی تأثیر است. اگر می خواهید عملیات نگهداری خود را به طور دقیق و کارآمد مدیریت کنید ، به یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات مدرن نیاز دارید که برای پشتیبانی از اقدامات نگهداری و تعمیرات شما طراحی شده است.

یافتن نرم افزار مناسب با شرکت شما که می تواند متناسب با نیازهای خاص تأسیسات و گردش کار شما تنظیم شود ، انتقال به نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را آسان می کند.

 

CMMS با قابلیت ردیابی سفارشات کار ، برنامه ریزی PM و قطعات ، برای اطمینان از کارایی عملیات نگهداری پیشگیرانه شما طراحی شده است. علاوه بر این ، CMMS خوب به حفظ داده های تاریخی عملکرد دارایی کمک می کند که به یک ابزار تشخیصی قدرتمند هنگام سرویس دهی تجهیزات تبدیل می شود و همچنین به شما کمک می کند تا عملیات نگهداری پیشگیرانه خود را به روشی مقرون به صرفه تر برنامه ریزی کنید.

 

اهداف قابل اندازه گیری را تعریف کنید

قبل از سرمایه گذاری برای وقت و هزینه شما ، تیم انتقال ابتدا باید اهداف اصلی را که این تغییر برای رسیدن به آن تعیین می کند، مشخص نماید.

وضعیت فعلی استراتژی نگهداری و تعمیرات واکنش پذیر که نیاز به تعریف مجدد دارد چیست؟ اهداف برنامه نگهداری پیشگیرانه چیست؟

 

اهداف می توانند چیزی شبیه به نمونه های زیر باشند :

1- هزینه های تعمیرات ناشی از اقدامات نگهداری و تعمیرات واکنش پذیر را تا 15٪ کاهش دهید

2- تعداد خرابی ها را تا پایان سال 20٪ کاهش دهید

3- افزایش سود و بهره وری شرکت با کاهش 40 درصدی خرابی برنامه ریزی نشده تجهیزات

4- زمان پاسخ دهی فعلی را 10٪ افزایش دهید

 

حتی می توانید این اهداف را به چندین مرحله تبدیل کنید تا پیشرفت خود را پیگیری نموده و ببینید آیا در مسیر درست حرکت می کنید یا خیر ؟

اگر داده های تاریخی از سوابق نگهداری و تعمیرات خود ندارید که نشان دهنده هزینه ها ، تعداد خرابی ، زمان خرابی یا زمان پاسخ دهی باشد ، جای نگرانی نیست. با CMMS خود شروع بکار و این اطلاعات را جمع آوری نمایید.

 

3- اجرای استراتژی نگهداری پیشگیرانه

اکنون که تیم آماده شده ، نرم افزار مدیریت نت مناسب انتخاب شده و اهداف پیاده سازی مشخص شده است ، زمان آن فرا رسیده است که برنامه را یک گام به مرحله تحقق نزدیک کنیم.

پیاده سازی معمولاً در فازهای مختلف اتفاق می افتد تا زمانی برای انجام واقعی وظایف و ارزیابی ها در هر مرحله فراهم شود.

 

تصمیم بگیرید که کدام دارایی را حفظ کنید

اولین قدم برای دستیابی به یک برنامه نگهداری پیشگیرانه موثر این است که مشخص نمایید چه دارایی هایی باید در لیست نگهداری پیشگیرانه قرار بگیرند.

برخی دارایی ها برای عملکرد روزانه کسب و کار حیاتی هستند ، برخی دیگر فقط باعث تأخیر در بهره وری جزئی می شوند.

 

بهترین کاندیداها :

  • تجهیزاتی که تعمیر یا تعویض آن گران است
  • دارایی هایی که عملکردی حیاتی دارند
  • تجهیزات قدیمی که در آینده نزدیک قصد تعویض آنها را ندارید (زیرا برای طولانی شدن عمر خود نیاز به نگهداری منظم آنها دارید)

 

تجهیزات با نیازهای مکرر نگهداری و تعمیرات باید در درجه اول یک برنامه نگهداری پیشگیرانه باشند.

می توانید با ایجاد موجودی از دو دارایی که در برنامه نگهداری پیشگیرانه قرار می گیرد (بقیه موارد را بعداً اضافه کنید) شروع کنید.

برای تکمیل این مرحله ، باید (حداقل) اطلاعات زیر را در نرم افزار نگهداری خود ثبت کنید :

به خاطر داشته باشید که لیست کامل اطلاعات لازم بسته به نیاز و گردش کار شما ممکن است در مشاغل مختلف متفاوت باشد.

این داده ها به ردیابی و مدیریت هزینه های تعویض قطعات کمک نموده و بینش ارزشمندی را در مورد نیازهای نگهداری تجهیزات فراهم می کند. همچنین تعیین سطح اولویت برای تجهیزات از بالاترین اولویت (دارایی هایی که باید در همه زمان ها کار کنند) تا غیر ضروری (دارایی هایی که اگر خراب شوند تأثیر زیادی روی عملیات نخواهد داشت) برای ردیابی و پاسخ دادن به آنها ایده خوبی است.

 

لیستی از کارهای نگهداری ایجاد کنید

مرحله دوم ایجاد لیستی از کارهای نگهداری است که تیم شما در فواصل منظم انجام خواهد داد.

با استفاده از کتابچه راهنمای تولید کننده و بینشی که از تکنسین های خود دریافت می کنید ، می توانید لیستی از کارها را برای هر قطعه از تجهیزات موجود در طرح PM ایجاد نموده و نیازهای خاص نگهداری آنها را یادداشت کنید.

ایجاد لیستی که به طور خلاصه تمام مناطقی را که باید مورد بازرسی قرار بگیرند ، به پرسنل نگهداری و تعمیرات کمک می کند تا با بررسی اجزای لازم ، از خرابی آنها مطلع شوند. آنها می توانند یافته های خود را ثبت کرده و از طریق نرم افزار نگهداری شما را مطلع سازند.

 

وظایف نگهداری بسته به فرکانس (دوره تکرار) آنها قابل تجزیه است.

یک برنامه نگهداری پیشگیرانه ایجاد کنید

اکنون که می دانید چه دارایی هایی به کدام فعالیت های نگهداری احتیاج دارند ، گام بعدی ایجاد برنامه ها است.

برای آزمایش CMMS و اطمینان از صحت تمام داده های وارد شده به سیستم و استفاده صحیح از داده ها توسط سیستم ، می توانید با یک یا دو قطعه تجهیزات (احتمالاً تجهیزاتی که بالاترین هزینه تعمیر را دارند) شروع کنید. این فرصتی است که شما برای ایجاد هرگونه اصلاح در داده ها یا عملکردهای سیستم دارید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، شما می توانید از دستورالعمل های سازنده و بینش تکنسین های خود برای ایجاد برنامه های نگهداری سفارشی ، متناسب با نیاز هر قطعه استفاده کنید.

دلیل دیگر اینکه CMMS بخشی اساسی از استراتژی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شماست ، این است که می تواند برای کارهای نگهداری و تعمیرات در آینده برنامه ریزی نموده و همچنین اعلان هایی را برای کارهای باز ارسال کند که نیاز به توجه دارد. شما فقط باید سفارشات کاری را به اعضای تیم اختصاص دهید و روند سفارشات کار را پیگیری کنید. سریع ، بصری و کارآمد.

 

4- شروع با کار نگهداری پیشگیرانه

تبریک می گویم شما اکنون همه چیز را آماده کرده اید و تکنسین های شما می توانند با توجه به برنامه تعریف شده شما ، کارهای پیشگیرانه نگهداری را شروع کنند.

 

با حجم کاری قابل کنترل شروع کنید

اگرچه ممکن است بخواهید ماشه را بکشید و همه برنامه ها را یک باره اجرا کنید ، اما توصیه می کنیم این کار را طی چند مرحله انجام دهید و در ابتدا فقط برنامه های نگهداری پیشگیرانه برای چند دارایی کلیدی را ایجاد نموده و سپس به مرور زمان تعداد تجهیزات بیشتری را به برنامه خود اضافه نمایید..

دادن وظیفه روزانه زیاد به افراد در حالی که هنوز در حال یادگیری نحوه استفاده از CMMS هستند ، بزرگترین اشتباهی است که می توانید در این مرحله انجام دهید.

با یک بار کاری قابل کنترل شروع کنید زیرا تکنسین ها و هر کس دیگری که با نرم افزار جدید ارتباط برقرار می کند به زمان نیاز دارند تا سیستم را به صورت بلادرنگ تنظیم و یاد بگیرند.

اطمینان حاصل کنید که تکنسین ها در مورد نیازها و برنامه های نگهداری هر دارایی راهنمایی ها و اطلاعات روشنی دارند. در صورت مراقبت از آن ، تنها کاری که برای شما باقی مانده است این است که مراقب عملکرد CMMS همانگونه که باید باشد، باشید. سپس پیگیری کنید که PM ها در حال تکمیل هستند ، تکنسین ها یافته های خود را ثبت می کنند و کار را با معیارهای دقیق هزینه مانند استفاده از قطعه و زمان صرف شده ثبت می کنند.

بقیه را از برنامه ها را آگاه کنید

هنگامی که مدارک محکمی در مورد عملکرد صحیح CMMS بدست آمد ، تجهیزات طبق برنامه نگهداری می شوند و هیچ گونه مشکل بزرگی وجود نداشت ، می توانید بقیه برنامه های سایر دارایی های خود را به تدریج فعال کنید.

پرسنل نگهداری و تعمیرات باید قبل از افزودن دارایی های بیشتر ، در کار با محیط CMMS احساس راحتی کرده و عملکردهای اصلی را درک کنند.

بازخورد دریافت کنید و هرگونه نگرانی را فوراً برطرف کنید تا عملیات روان پیش برود.

 

به طور مداوم برنامه نگهداری پیشگیرانه خود را بهبود ببخشید

با توجه به رشد شما و شرکت در سیستم ، برنامه نگهداری پیشگیرانه ممکن است نیاز به تغییر و به روزرسانی داشته باشد. CMMS داده های تاریخی مانند فرکانس خرابی ، استفاده از قطعات ، انواع سوء عملکردها و غیره را ثبت خواهد کرد. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود طیف وسیعی از گزارش های مفید را که به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده کمک می کنند ، تهیه و مرور کنید.

در حالی که خرابی ها و تعمیرات اضطراری هر از چند گاهی اتفاق می افتد ، با میزان کنترلی که بر سیستم نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده خود خواهید داشت ، به زودی از کاهش تعمیرات اضطراری ، بهبود عمر تجهیزات و کاهش هزینه های نگهداری خود لذت خواهید برد.

 

5- دلایل رایج در اینکه چرا انتقال به نگهداری پیشگیرانه از کار می افتد

در حالی که سعی کردیم در این مقاله در مورد مشکلات مشترک به شما هشدار دهیم ، در اینجا برخی از اشتباهات اضافی وجود دارد که می خواهید در صورت انتقال موفقیت آمیز از نگهداری و تعمیرات واکنش پذیر به نگهداری پیشگیرانه ، از آنها خلاص شوید.

 

فعالیت های پیشگیرانه ناقص یا نادرست

هنگام ساخت برنامه نگهداری ، باید اهداف خود را برای این برنامه درک نموده و پارامترهای صحیحی را برای ارزیابی عملکرد سیستم خود تعیین کنید. سپس مراحل باید دقیقاً مستند شده و در CMMS بارگذاری شود.

علاوه بر این ، دانش CMMS فقط به اندازه اطلاعات ورودی است که شما آن را ارائه می دهید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی برنامه های نگهداری پیشگیرانه ، باید اطمینان حاصل کنید که این برنامه ها براساس توصیه های سازنده یا تخصص تیم نگهداری و تعمیرات شما ساخته شده است.

 

تأخیر در اجرای برنامه ها

اجرای یک طرح نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، یک پروژه وقت گیر است که دارای قطعات متحرک ، اهداف و افراد زیادی می باشد. اگر تخصیص منابع برای مشاهده برنامه از اولویت های شرکت نباشد ، به دلیل تلاش ناقص در مرحله توسعه و اجرا ، ممکن است پروژه انتقال شکست بخورد.

 

اعتقاد مدیریتی وجود ندارد

اگر اعتقاد بر این است که میزان بازگشت سرمایه به اندازه کافی قابل توجه نیست یا توسط ذینفعان اصلی تحقق نیافته است ، مشارکت و یا بودجه برای پروژه ممکن است با محدودیت های جدی روبرو شده و می تواند مانع موفقیت در این برنامه گردد.

 

عرضه زودرس و نادرست

استفاده از CMMS در فازهای کوچک بسیار مهم است. آزمایش بتا و تغییر و بازخورد مداوم ، عملکرد کلیه سیستم ها را آنگونه که باید تضمین می کنند. اجرای سریع برنامه CMMS / PM می تواند کارگران نگهداری را تحت فشار قرار داده و آنها را به واکنش بکشد. برای اطمینان از سهولت کار ، باید آموزش مناسب و مکررد به کاربران CMMS ارائه شود.

 

تصحیح نکردن عادت های بد ابتدایی

مهم است که تیم نگهداری و تعمیرات شما طبق استراتژی ارائه شده مراحل جدید را دنبال می کند یا خیر. شنیده نمی شود که تکنسین ها برخی از مراحل را غیرضروری می دانند یا اینکه لازم نیست برخی فعالیت ها را در نرم افزار نگهداری وارد کنند.

جلوگیری از این نوع موارد برای اطمینان از داشتن یک تیم هماهنگ و بینش واقعی داده در ابتدای کار بسیار مهم است. رفع عادت های بد در در همان مراحل آغازین بسیار آسان تر است.

 

6- تنظیم بهترین روش ها

داشتن برنامه نگهداری و تعمیرات اساسی پیشگیرانه بسیار عالی است ، اما برای اطمینان از موفقیت طولانی مدت این انتقال و بهره مندی از تمام مزایای آن ، توصیه می کنیم اقدامات خود را که به طور منظم توسط کارکنان نگهداری و تعمیرات شما استفاده می شود ، ثبت کنید.

این یک مورد دیگر است که CMMS با تبدیل شدن به یک مرکز اصلی که تمام اسناد و مدارک و رویه های آن ذخیره می شود ، ثابت می کند که یک دارایی واقعی است.

و هرچه بیشتر از آن استفاده شود ، داده های به روز شده و دقیق تری ذخیره می شوند. می توان از این دیتاهای ثبت شده برای آموزش کارکنان در آینده و به عنوان راهی برای نظارت بر موفقیت برنامه شما استفاده کرد. هرگونه کمبود یا گام اشتباهی به راحتی شناسایی می شود و با بروز اطلاعات و شرایط جدید ، ارزیابی و به روزرسانی مراحل را آسان می کند.

 

بیایید رایج ترین روش هایی را که می خواهید تعریف کنید ، بررسی کنیم.

 

ایجاد ، پاسخ دادن و بستن کار

مدیریت موثر وظایف، بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی نگهداری و تعمیرات است. برای اینکه وظایف به طور موثر تنظیم ، تعیین و اولویت بندی شوند ، باید تمام تیم نگهداری شما در یک مسیر باشند.

 

این همان چیزی است که شما باید تعریف کنید:

  • چه کسی مسئول ایجاد کارهای جدید غیر برنامه ریزی شده است؟
  • چه کسی در تیم نگهداری شما مسئول چه نوع کارهایی است؟
  • چه کسی کار باز یا بسته را بررسی می کند تا مطمئن شود کارها انجام می شود؟
  • چه کسی مسئولیت واگذاری مجدد کار را به عنوان غیرفعال / موجود بودن تکنسین ها بر عهده دارد؟
  • معیارهای تشدید و / یا شناسه های اضطراری چیست؟

 

گزارش مشکلات و درخواستهای کاری

با داشتن یک روش سیستماتیک برای گزارش مسائل یا عملکرد غیر عادی ، اطمینان حاصل خواهد کرد که هر کسی که بازرسی می کند ، مناطق مناسب را که می تواند مسائل احتمالی ایجاد کند ، تحت نظر دارد. از همه مهمتر ، این امر به ردیابی نقص ریشه ای در عملکرد سیستم کمک می کند تا بتوان ناهنجاری های کوچک را دیده و به سرعت برطرف کرد.

مشکلات معمولاً با یکی از این دو روش گزارش می شوند : یا توسط کارکنان نگهداری و تعمیرات شما که می توانند از طریق برنامه CMMS مشکلی را گزارش دهند یا توسط کارکنان غیر نگهداری که می توانند مشکلی را از طریق درگاه درخواست کار گزارش دهند.

درست است که نشان دادن نحوه ارسال درخواست کار به کارمندان غیر نگهدار صرفه جویی زیادی در وقت دارد اما فقط در صورت اجرا و مستند بودن کارساز است.

 

ثبت اطلاعات مهم

هر بار که بازرسی انجام می شود ، هرکسی که بازرسی را انجام می دهد باید داده های مهم مانند تاریخ ، زمان ، دما و فشار یا هر اطلاعات مهم دیگری را که وضعیت دارایی مورد نظر را تعیین می کند ، ثبت کند.

بسته به نوع دارایی ، این اطلاعات می تواند در آینده بسیار سودمند باشد.

 

شناسایی نحوه به روز نگه داشتن موجودی کالا

موجودی به روز قطعات فوق العاده مهم است زیرا اطمینان حاصل می کنید که در هنگام خراب شدن تجهیزات ، مواد لازم را برای رفع آن در اختیار دارید.

برای این موضوع می توانید حسابرسی دستی موجودی خود را انجام دهید یا CMMS خود را برای تحت کنترل قرار دادن قطعات و مواد مصرفی تنظیم نمایید.

وقتی کار در CMMS بسته می شود ، قطعات استفاده شده پیوست شده به طور خودکار از سوابق موجودی شما کم می شوند. این موضوع می تواند فعالیت های مربوط به بررسی دستی قطعات و به روزرسانی صفحات گسترده را کاهش دهد.

ویژگی دیگری که به نظر شما مفید خواهد بود اینست که آستانه هایی را برای قطعات خود تعیین کنید و به CMMS دستور دهید هر زمان که تعداد قطعات یدکی موجود در انبار کمتر از این آستانه باشد ، برای شما هشدار ارسال کند.

 

مدیریت پیمانکاران

داشتن همه چیز روان به این معنی است که شما می توانید به سرعت با تمام پیمانکاران خارجی خود در ارتباط باشید.

یک لیست فروشنده تأیید شده یا واجد شرایط باید با هر شناسه خاص دارایی (شناسه تجهیزات ، سریال / شماره / مدل / غیره) ، شماره حساب ، آدرس ایمیل پیمانکاران و همه شماره تلفن ها به راحتی در دسترس باشد.

سایر اطلاعات مفید شامل ساعات کار ، روشهای مکالمه خدمات پس از ساعت جداگانه ، نام نماینده حساب یا نام کارکنان خدماتی خاص با اطلاعات تماس مستقیم و هرگونه یادداشتی که برای برقراری تماس خدماتی با حداقل دردسر لازم است.

 

7- آموزش تیمی

اطمینان از اینکه همه با روند کار جدید راحت هستند و می دانند چه کاری باید انجام دهند ، داشتن جریان اطلاعات بدون مانع و یک استراتژی موثر در نگهداری پیشگیرانه بسیار مهم است.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه معرفی گردش کار و نرم افزار جدید به تیم خود آورده شده است :

 

نرم افزار و رویه های جدید را ارائه دهید

اگر تیم نگهداری بزرگتری دارید ، این احتمال وجود دارد که فقط تعداد کمی از آنها به طور فعال در کل مراحل پیاده سازی نقش داشته باشند. کمی بیشتر وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند چگونه به درستی از آن استفاده کنند و سپس از آنها برای آموزش بقیه کارکنان نگهداری خود استفاده کنید

در طول جلسات آموزشی ، مطالب نوشته شده به همراه راهنماهای مرحله به مرحله کوتاه شده و یک نسخه ی نمایشی عملی از CMMS انتخاب شده شما به بهترین وجه تغییرات رویکرد نگهداری شما را بیان می کنند.

جلسات آموزشی می تواند به هفت بخش تقسیم شود تا تصویری جامع از برنامه PM ارائه دهد:

1- ارائه استراتژی نگهداری و تعمیرات جدید

2- دستورالعمل روشهای تازه تصویب شده

3- نمایش فناوری جدید

4- تعریف نقش ها و مسئولیت ها در استراتژی جدید

5- آموزش عملی CMMS

6- اختصاص کامپیوترها برای کاربران CMMS

7- پرسش و پاسخ Q&A

 

درخواست پشتیبانی از فروشنده (اگر از سیستم CMMS استفاده می کنید)

در هر صورت ، فروشنده اختصاصی CMMS شما باید دارای مهارت و تجربه زیادی باشد ، بنابراین مشارکت آنها در این فرآیند بسیار مهم است.

علاوه بر توصیه های آنها ، آموزش های ویدئویی و اسناد آموزشی دو چیزی هستند که انتقال را سریعتر و آسان تر می کنند.

 

برنامه نگهداری پیشگیرانه خود را بصورت دمو آزمایش کنید

یک یا دو هفته اختصاص دهید (بستگی به سطح فعالیت محیط نگهداری شما دارد) تا به تیم اجرایی اجازه دهید مراحل را به صورت بلادرنگ دنبال کند. فراهم آوردن این زمینه آموزشی زمینه های روشن شدن مطالب را مشخص می کند ، هر گونه خلأ در آموزش را نشان می دهد و فرصتی برای ایجاد چالش در برنامه را فراهم می نماید.

 

سخن نهایی

اجرای یک استراتژی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه نه تنها بودجه عملیاتی شما را کاهش می دهد ، بلکه باعث می شود توان واکنش در برابر خرابی غیر منتظره تجهیزات و داشتن احساس آمادگی عمومی در نت افزایش یابد.

با اجرای یک برنامه جامع نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ، از داشتن اطمینان در دانستن قطعات پیچیده اصلی تجهیزات و تمام نیازهای تعمیرات آن، بیشتر از قبل بهره خواهید برد.

همچنین ، با اتوماسیون CMMS ، شرکت شما عملیاتی کارآمدتر و کاراتر را برای کارمندان اجرا می کند ، از نگهداری برنامه ریزی شده قابل پیش بینی ، کنترل هزینه ها و افزایش بهره وری کلی کسب و کار لذت می برید.

ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا دامنه کاملی از آنچه استراتژی نگهداری پیشگیرانه در بر دارد و چگونه می توانید آن را در مرکز خود پیاده کنید ، داشته باشید.

اگر سوالی دارید یا نیاز به توضیحات بیشتری داشتید ، با ما در ارتباط باشید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی